Rozwój naukowy stanowi nieodłączną część mojego życia zawodowego. Z powodzeniem łączę w swojej pracy to, co niesie teoria i praktyka psychologiczna. Moje zainteresowania badawcze koncentrują się wokół pasji i jej oddziaływania na zdrowie psychiczne i fizyczne. To było także tematem mojej rozprawy doktorskiej. Zatem to, co udaje mi się odkryć i potwierdzić za pośrednictwem badań wprowadzam do oddziaływań praktycznych. Dodatkowo zajmuję się opracowywaniem polskich wersji językowych kwestionariuszy do badania emocji, które są szeroko stosowane w Polsce i cytowane na całym świecie. A to mnie bardzo cieszy! 🙂 Moje naukowe poczynania możecie Państwo zaobserwować tutaj:
1. Kasprzak, E., Mudło–Głagolska, K. (2022). Teachers’ Well–Being Forced to Work from Home Due to COVID–19 Pandemic: Work Passion as a Mediator. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(22), 15095.
2. Larionov, P., Mudło-Głagolska, K. (2021). Cognitive coping strategies and aggression in adolescents. Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio, 47(3), 398-413.
3. Larionow, P., Mudło-Głagolska, K. (2021). Polish Adaptation of the Personal and General Belief in a Just World Scales. Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia, 34(2), 245-264
4. Larionow, P., Mudło-Głagolska, K. (2022). Mental health risk factors during the COVID-19 pandemic in the Polish population.Psychiatria, 19(2).
5. Larionow, P., Mudło–Głagolska, K. (2022). Assessment of activation, intensity and duration of positive and negative emotions: psychometric properties of the Polish version of the Perth Emotional Reactivity Scale – Short Form. Current Issues in Personality Psychology. https://doi.org/10.5114/cipp/156146
6. Larionow, P., Mudło–Głagolska, K. (2023). The Patient Health Questionnaire–4: Factor Structure, Measurement Invariance, Latent Profile Analysis of Anxiety and Depressive Symptoms and Screening Results in Polish Adults. Advances in Cognitive Psychology, 19(2), 123–137. https://doi.org/10.5709/acp–0384–9
7. Larionow, P., Mudło–Głagolska, K., Michalak, M. (2023). W stronę medycyny psychosomatycznej. Właściwości psychometryczne polskiej wersji Subiektywnej listy dolegliwości Giessen (GBB–8) i rozpowszechnienie symptomów somatycznych wśród dorosłych Polaków. Annales Universitatis Mariae Curie–Skłodowska, sectio J–Paedagogia–Psychologia, 35(4), 117–138. https://doi.org/10.17951/j.2022.35.4.117–138.
8. Larionow, P., Pilarska, N., Mudło-Głagolska, K. (2023). Using fantasizing to feel more positive emotions may lead to adverse effects: Preliminary psychometric properties of the Polish version of the Emotion Regulation Questionnaire-Fantasizing. Psychiatria.
9. Larionow, P., Preece, D. A., Mudło-Głagolska, K. (2022). Assessing alexithymia across negative and positive emotions: Psychometric properties of the Polish version of the Perth Alexithymia Questionnaire. Frontiers in Psychiatry, 13, 1047191.
10. Larionow, P., Preece, D. A., Mudło-Głagolska, K. (2023). Psychometric Properties of the Polish Version of the Perth Emotional Reactivity Scale. International Journal of Cognitive Therapy, 1-19.
11. Larionow, P., Sołtys, M., Izdebski, P., Mudło-Głagolska, K., Golonka, J., Demski, M., Rosińska, M. (2022). Climate change anxiety assessment: The psychometric properties of the Polish version of the Climate Anxiety Scale. Frontiers in Psychology, 13, 870392.
12. Minda, M., Mudło–Głagolska, K. (2019). Job crafting among managers. The mediation role of autonomy at work. Polish Psychological Bulletin, 50(4), 334–344.
13. Mudło–Głagolska, K. (2019). Rola rodziców w rozwoju pasji u dzieci. W: Od inspiracji ku przyszłości. Wybrane zagadnienia współczesnej edukacji. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, s. 86–108
14. Mudło–Głagolska, K. (2019a). Czy pasja męczy? Podstawowe potrzeby psychologiczne jako mediator związku pasji pracy i zmęczenia przewlekłego nauczycieli. Edukacja, 151(4), 22–37. https://doi.org/10.24131/3724.190402
15. Mudło–Głagolska, K. (2019b). Charakterystyka pasji a okres rozwoju człowieka–badania poprzeczne. Psychologia Rozwojowa, 24(4), 71–82. https://doi.org/10.4467/20843879PR.19.023.11729
16. Mudło–Głagolska, K. (2019c). Dotychczasowe kontuzje i pasja jako predyktory postrzeganej podatności na urazy sportowe u rekreacyjnych rowerzystów. Medycyna Sportowa, 35(3), 141–148. https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.5806
17. Mudło–Głagolska, K. (2020). Polska adaptacja narzędzia do badania subiektywnej witalności w ujęciu Ryana i Frederick. Studia Psychologica: Theoria et Praxis, 20(1), 21–40. http://doi.org/10.21697/sp.2020.20.1.0223
18. Mudło-Głagolska, K. (2021). Adaptacja i walidacja Wielowymiarowej Skali Postaw wobec Edukacji Włączającej. Szkoła Specjalna, 82(2), 101-112.
19. Mudło-Głagolska, K. (2021). Postawy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej wobec inkluzji edukacyjnej a dostosowanie społeczne uczniów z niepełnosprawnością. Szkoła Specjalna, 82(4).
20. Mudło–Głagolska, K. (2022). Latent profile analysis of passion for work and its relationship with psychological well–being. Medycyna Pracy, 73(4), 315–323.
21. Mudło–Głagolska, K., Larionow, P. (2021). The Role of Harmonious and Obsessive Work Passion and Mental Health in Professionally Active People During the COVID–19 Pandemic in Poland: The MediatingRole of the Cognitive Coping Strategies. Colloquium, 13(3), 117–133. https://doi.org/10.34813/28coll2021
22. Mudło-Głagolska, K., Larionow, P. (2022). Quality of Life in Schoolchildren, Their Parents and Teachers during the COVID-19 Pandemic: Psychosomatic Health, Teachers’ and Parents’ Burnout Along with the Prevalence of Depressive and Anxiety Symptoms. Przegląd Badań Edukacyjnych, 36(1), 67-89.
23. Mudło–Głagolska, K., Larionow, P. (2023). The role of study passion in the subjective vitality, academic burnout and stress: the person oriented approach and latent profile analysis of study passion groups. Colloquium, 15(1), 85-104.
24. Mudło-Głagolska, K.,Larionow, P. (2023). Passion for Studying and Emotions. Education Sciences, 13(7), 628.
25. Mudło-Głagolska, K., Larionow, P. (2023). Multiple Passions and Psychosomatic Health. Psych, 5(4), 1046-1056.
26. Mudło-Głagolska, K., Lewandowska, M. (2018). Edukacja inkluzyjna w Polsce. Przegląd Pedagogiczny, 2, 202-214.
27. Mudło-Głagolska, K., Lewandowska, M., Kasprzak, E. (2018). Charakterystyka formalna karier młodych Polaków. Humanizacja Pracy, 1, 29-45
28. Mudło–Głagolska, K., Lewandowska, M., Kasprzak, E. (2019). Adaptation and validation of a tool for measuring harmonious passion and obsessive passion: The Passion Scale by Marsh and colleagues. The Review of Psychology, 62(1), 59-76.
Udział w konferencjach (wybrane):
1. Minda, M., Mudło-Głagolska, K. Rola płci, chronotypu i postrzeganego stylu kierowania w kształtowaniu pracy.Ogólnopolska Konferencja Interdyscyplinarna pt: “Badania młodych naukowców Część VII”, Kraków, Konferencja on-line: 29.09.2020 r. Ogólnopolska Konferencja Interdyscyplinarna pt: “Badania młodych naukowców Część VII”, Kraków, Konferencja on-line: 29.09.2020 r.
2. Mudło-Głagolska, K., Minda, M. Czy pasja męczy? Mediacyjna rola podstawowych potrzeb psychologicznych w pracy w związku pasji pracy i zmęczenia przewlekłego nauczycieli. Ogólnopolska Konferencja Interdyscyplinarna pt: “Badania młodych naukowców Część VII”, Kraków, Konferencja on-line: 29.09.2020 r. Ogólnopolska Konferencja Interdyscyplinarna pt: “Badania młodych naukowców Część VII”, Kraków, Konferencja on-line: 29.09.2020 r.
3. Mudło-Głagolska, K. Czy dzieciom potrzebna jest pasja?, Ogólnopolska Konferencja Interdyscyplinarna pt. ,,Omnibus” cz. X, 19-20 sierpnia 2021 r.
4. Mudło-Głagolska, K. Polska adaptacja narzędzia do badania subiektywnej witalności w ujęciu Ryana i Frederick, Ogólnopolska Konferencja Interdyscyplinarna pt. ,,Omnibus” cz. X, 9-20 września 2021 r.
5. Larionow, P., Mudło-Głagolska, K., Ocena aktywacji, intensywności i czasu trwania emocji pozytywnych i negatywnych: standaryzacja polskiej Skróconej Wersji Skali Reaktywności Emocjonalnej Perth, IV Krajowa Konferencja Psychologii Klinicznej pt. „Psychologia kliniczna w teorii i praktyce oddziaływań psychologicznych”, 21-23.10.2021 r.
6. Kasprzak, E., Szymanik-Kostrzewska, A., Mudło-Głagolska, K., Trudności i dobre praktyki w pracy Komisji do spraw Etyki Badań Naukowych w dyscyplinie psychologii, Konferencja „Opiniowanie etyczne projektów badań naukowych z udziałem człowieka”, 26-27.11.2021 r.
7. Kasprzak, E., Mudło-Głagolska, K., Praca w domu albo praca w tradycyjnym miejscu pracy podczas pandemii COVID-19 a dobrostan i kształtowanie pracy. Mediująca rola pasji pracy, IV Konferencja Psychologii Pozytywnej, Bydgoszcz, 3-5.06.2022
8. Mudło-Głagolska, K., Larionow, P., Pasja studiowania a subiektywna witalność wypalenie akademickie i stres: podejście skoncentrowane na osobie i analiza profili latentnych pasji studiowania, IV Konferencja Psychologii Pozytywnej Bydgoszcz, 3-5.06.2022
10. Mudło-Głagolska, K. Pasja pracy a przystosowanie do emerytury, V Zjazd Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji, Gdańsk, 12-14.09.2022